Gemaza-koor

GEMAZA Staat voor Gerardus Majella Zanggroep.

In de Gerardus Majella Kerk hadden we al weer een paar jaar geen zangkoor. Als zanger ging mij dit ten zeerste aan het hart. Vandaar dat ik een oproep heb gedaan met het doel een zanggroep te vormen.

GEMAZA werd opgericht 28 januari 2015 en bestaat nu uit een enthousiaste groep van zangeressen en zangers.

Ons repertoire bestaat uit Nederlandse gezangen zowel éénstemmig als vierstemmig.

Ook zingen wij met plezier meerstemmige latijnse liederen waaraan de R.K. kerk zo rijk is.

In de paaswake zullen wij de Latijnse mis van Herman Funnekotter uitvoeren.

Verder zingen wij ook in andere talen, waarbij onze voorkeur naar meerstemmigheid uitgaat. Wij repeteren iedere woensdag in de Gerardus Majellakerk, Zeeburgerdijk/hoek Lombokstraat 2 van 20.00 uur tot ongeveer 21.45 uur. Als U ook van zingen houdt, kom dan eens een keer bij ons luisteren of meezingen. Misschien geeft dit voor U een reden om met ons mee te gaan doen. Alle stemmen zijn van harte welkom. Ook kunt U voor meer informatie telefonisch contact met mij opnemen onder nr. 020 -6937114.

Graag tot ziens in de Gerardus Majella.

Jos Bakker

Sannaskoor

In de Gerardus repeteert iedere maandagavond het Sannaskoor, samengesteld uit Antilliaanse, Surinaamse en Nederlandse zangers en zangeressen. Enkele keren per jaar zingen ze in de Gerardus Majella.