In Memoriam Leo door Astrid Ameerun in Gerardus

Lieve mensen,

Graag wil ik een paar mooie herinneringen over pastor Leo met u delen.

Wat bijzonder was aan pastor Leo, was dat hij tot het laatste moment als Herder de kerkdiensten geleid heeft en in ons midden wilde zijn. ook in bestuursvergaderingen is hij actief en betrokken geweest tot het laatste moment.  Hij was er voor ieder mens  maar in het bijzonder voor de kinderen en de kwetsbaren onder ons.

Ik kan me nog herinneren tijdens vergaderingen wanneer zijn telefoon overging dan zei die: “sorry hoor dit moet ik echt even opnemen is een belangrijk telefoontje. Dit geeft  aan  hoe belangrijk pastor Leo mensen vond.

Ik blik terug op zijn gastvrijheid. Pastor Leo was een zeer goede gastheer. Hij was dol op koken, vooral soep was zijn specialiteit. Ik herinner me nog dat we voorafgaand aan een vergadering thuis bij pastor Leo zouden eten. Filomena en ik zouden zorgen voor het eten. Waarbij pastor Leo, meteen zei;  “ik kan ook wat doen hoor”. Ik haal vlees bij de Albert Heijn, en ik maak de soep klaar. Paul en Peter zaten genoegzaam toe te kijken terwijl het eten voorbereid werd.  Terwijl pastor Leo zo bezig was met zijn soepballetjes voor te bereiden en ik de  bami klaarmaakte vroeg hij mij om een Surinaams recept. En Leo  heel komisch: “ja want weet je, de Surinaamse mensen zeggen altijd ik zet een beetje van dit en een beetje van dat, en dan proef je het, ondertussen weet ik nog niet wat erin moet”. Hij vond deze manier van recepten doorgeven zo grappig.

We zullen pastor Leo heel erg missen. We zijn blij met al deze mooie herinneringen die wij met hem samen mochten meemaken. Dankbaar voor alles wat hij voor ons heeft betekend in onze parochie.

Namens het ABG parochie bestuur wens ik u allen heel veel sterkte!

Astrid Ameerun, namens het ABG parochiebestuur