Hemelvaart vieren we in Oost in groter verband

Donderdag 10 mei Oecumenische Hemelvaartviering, 10.30 – 12.00 uur in de Koningskerk, Ostwaldstraat 5, 1097 KD Amsterdam.

Hemelvaart viert de Protestante Kerk Amsterdam en Omstreken dit jaar met de Rooms Katholieke kerken Anna-Bonifatius en Gerardus Majella, plus de samenwerkende kerken van de Watergraafsmeer. Dat gebeurt in een zogenaamde Krentenbollendienst in de Koningskerk van de Surinaamse Evangelische Broedergemeente (EBG).

Alleen in de Gerardus is die ochtend om 9.00 uur een eucharistieviering, alle andere kerken zijn gesloten. Dus ook de Anna-Bonifatius en de Muiderkerk!

Voordat de dienst in de Koningskerk begint, is er de mogelijkheid om te ‘dauwtrappen’, waarbij we langs de deelnemende kerken zullen lopen om te eindigen bij de Koningskerk. U kunt aanhaken bij ieder kerk. We beginnen met de wandeling om 8.40 uur bij de Gerardus, zijn om 8.50 uur bij de Eltheto, om 9.10 bij de Muiderkerk, om 9.20 bij de Anna-Bonifatius, om 10.00 bij de Martelaren en om 10.15 zijn we dan  bij onze bestemming: de Koningskerk. In totaal duurt de wandeling, die een mooie route volgt, 1 uur en 35 minuten.

Bij het beginpunt, de Gerardus, wordt om 8.15 uur voor koffie gezorgd.

De EBG wil graag een indicatie krijgen van het aantal te verwachten broeders en zusters.

Wilt u aan Uschi Janssen (uschi.janssen@gmail.com) en/of Rene van Eunen (abgparochie@gmail.com), tel. 020-6650070 laten weten of u de viering in de Koningskerk wilt meemaken?

Adres:                                                                                                Vertrek:

Gerardus Majella, Lombokstraat 2                                    08.40 uur

Elthetokerk, Javastraat 118a                                                08.50 uur

Muiderkerk, Linnaeusstraat 37                                          09.10 uur

Anna Bonifatiuskerk, Tweede Oosterparkstraat 246      09.20 uur

Martelaren van Gorcum (Hofkerk), Linnaeushof 94          10.00 uur

Koningskerk, Ostwaldstraat 5                                                      10.15 uur