Nieuwsbrief zondag 17 april 2022 Pasen

De Kleine Samenspraak

Deze zondagsbrief is een wekelijkse uitgave van de ABG-parochie in Amsterdam-Oost

17 april 2022        Hoogfeest van Pasen

Agenda

Zaterdag16 apr21.00 uurEucharistieviering, Paaswake, Gerardus, P. Edmund Owusu SVD
Zondag17 apr10.30 uurEucharistieviering, AnnaBon, P. Yan Asa SVD
Zondag17 apr10.30 uurEucharistieviering, Gerardus, P. H. Janssen
Maandag18 apr10.30 uurEucharistieviering, AnnaBon, Pater Marianus SVD
Zondag24 apr10.30 uurWoord en Communieviering, AnnaBon, Zr. Melina Polo SSpS
Zondag24 apr10.30 uurEucharistieviering, Gerardus, P. Marianus Jehandut SVD

Voorjaarsconcert

Beste parochianen,

Toen wij elkaar nog gewoon konden ontmoeten, hadden we de gewoonte met de plusmiddag in het voorjaar naar levende muziek te luisteren. Dubbelblaaskwintet Team Tien+1 wil voor ons die traditie dit jaar weer oppakken en zij hopen dat wij dit ook een goed idee vinden.

Op vrijdag 22 april vanaf 15.30 uur in Muiderkerk komen zij voor ons, en voor iedereen die er bij wil zijn, muziek maken. Het programma bevat werken van Pierné en Dvořák. Vanaf 15.00 uur is er koffie en thee. Na afloop van het concertje, dat ongeveer een uur duurt, is er de mogelijkheid met elkaar en met de musici in gesprek te gaan bij een glaasje. Wij denken dat dit een mogelijkheid biedt de plusmiddag weer in gang te zetten. Met vriendelijke groet, namens plus, Marianne

Kleding inzameling 23 april 2022

Onze Voorjaarsacties zijn weer van start!

U kunt uw herbruikbare kleding en schoenen in te leveren voor het goede doel; deze keer is kinderen in Oeganda, project van Cordaid. Onze actiezaterdagen is op 23 april 2022. U kunt uw kleding inleveren in de AnnaBon kerk om 10.00-13.00 uur en in de Gerardus Majella om 10.00-12.00 uur.

Uitnodiging eucharistieviering rond de heiligverklaring van Charles de Foucauld

Met dankbaarheid  hebben we vernomen dat de heiligverklaring van Charles de Foucauld op 15 mei 2022 zal plaats vinden in Rome (samen met 9 andere toekomstige heiligen, o.a. Titus Brandsma).

Hoewel onze gemeenschap heel klein en kwetsbaar is willen we graag deze vreugdevolle gebeurtenis vieren in de overtuiging dat deze Godzoeker – juist in onze tijd – een inspiratiebron kan zijn voor velen.

Heiligheid is niet voorbehouden aan een elite of aan volmaakte mensen, maar wordt af en toe zichtbaar in het gelaat van mensen die zich door God laten raken en omvormen. Van harte welkom in de Mozes en Aäronkerk in Amsterdam op zaterdag 28 mei 2022 om 14.00!

Adres: Waterlooplein 207 (bereikbaar met metro of tram 14 tot Waterlooplein)

Programma:

13.30  Inloop

14.00  Power Point presentatie en eucharistieviering met onze bisschop Mgr Hendriks

15.45  Koffie en thee

Hopelijk zullen de Corona beperkingen niet te erg zijn in mei.

In ieder geval laat weten of je komt! (020-6382675 of kzjamsterdam@gmail.com)

Kleine Zusters van Jezus – IJburglaan 645, 1087 BS Amsterdam,

Andrée-Julienne en Mauricia

Bestemming collecte 16 april Gerardus Majella

Voor de pastorale zorg in onze gemeenschap.

Bestemming collecte 17 en 18 april Gerardus Majella en AnnaBon

Voor de pastorale zorg in onze gemeenschap.

Bestemming collecte 18 april AnnaBon

Voor de pastorale zorg in onze gemeenschap

INTENTIES

Onze zieken

Thijse van de Rest AB * Rob Timmerman AB * Irish Khan AB * Hermien Fosch AB * Hilda Coutinho-Post AB * Daisy Etnel AB * Alma Gunsing AB *

Een zieke zus en schoonzus G* Prakash (om genezing) G * Julia Maria Biegman G * Norma Burgzorg G * Jennifer Harrefelt G * Ynskje Tirro G * Loes Limon G * Norma Garden G * Tiny Klerks G * Patricia Dongor G * dhr. Zeegelaar G * mevr. Bunck G * Silvana Dongor G * Jun Tidula G * Zora G * Eduard Mangal G * en voor degenen die hen verzorgen.

Onze overleden

John van de Rest (vader van Thijsje van de Rest)

Zaterdag 16 april Gerardus Majella

Goede gezondheid fam. Wollf-Hornbach * Goede gezondheid Cynthia Pinto, broers en zusters * Overleden fam. Pinto * Henderik Bruinsma en Helena Johanna Bruinsma-de Ridder * Mariano Castillo * Cresencia Castillo * Gaudencio Balio * Arcadia Balio * Pastor Leo Nederstigt * Marcia Abdelgawad-Hasselbaink * Ronald Hasselbaik * Luciën Doest * Georgine Doest-Elshot * Martin Doest * en voor al onze dierbare overledenen.

Zondag 17 april Gerardus Majella

Zondag 17 en maandag 18 april  AnnaBon

Goede gezondheid fam. Wollf-Hornbach * Goede gezondheid Cynthia Pinto, broers en zusters * Overleden fam. Pinto * Ria Panday * Ben en Bep Erkamp * Dick van Schaik * Pastor Leo Nederstigt * en voor al onze dierbare overledenen.

Fijne paasdagen

In geval van nood kunt u bellen met de parochietelefoon: 0648954567

Kopij voor de kleine Samenspraak graag uiterlijk inleveren vóór woensdag 10.00 uur!

Wilt u deze nieuwsbrief graag digitaal ontvangen, meld u zich dan aan via mail of telefoon.

Gerardus Majellakerk: Lombokstraat 2, 1094 AL Amsterdam. Tel. 020-6650070 (secretariaat).

Anna-Bonifatiuskerk, Tweede Oosterparkstraat 246, 1092 BV Amsterdam.

Mailadres: abgparochie@gmail.com / Website: www.abgparochie.nl

Rek.nr. NL 23 INGB 0003872331