Nieuwsbrief zondag 17 januari 2021

De Kleine Samenspraak

Deze zondagsbrief is een wekelijkse uitgave van de ABG-parochie in Amsterdam-Oost

Zondag 17 januari 2021                2e Zondag door het jaar

Zondag17 jan10.30 uurWoord en Communieviering, Gerardus, Jaap van der Meij
Zondag17 jan10.30 uurGebedsviering, AnnaBon, Peter Commandeur
Zondag24 jan10.30 uurWoord en Communieviering, Gerardus, Constance de Ronde
Zondag24 jan10.30 uurWoord en Communieviering , AnnaBon, H. Hartog

Beste mede-parochianen,

Begin deze week zijn twee van onze paters, wonend in de communiteit van de paters SVD in Duivendrecht, positief getest op het coronavirus. Dat is schrikken!! Wij denken aan de paters en zullen bidden voor een spoedig herstel, ook tijdens de vieringen komende zondag in onze kerken.

Dit betekent dat de communiteit, op basis van de regels van de overheid, 14 dagen in quarantaine gaat: van dinsdag  12 januari tot en met dinsdag 26 januari 2021.

Dit heeft uiteraard gevolgen voor het vieringenrooster; de paters SVD kunnen tijdens de periode van de quarantaine niet voorgaan bij vieringen. Geplande Woord en Communievieringen kunnen doorgaan.

Eucharistievieringen, waarbij paters SVD voorgaan, vervallen.

Voor de ABG is er onderstaande oplossing:

Zondag 17 januari   AnnaBon, Gebedsviering, voorganger Peter Commandeur (vervanging)
 Gerardus, WoComviering, voorganger Jaap van der Meij (was reeds gepland)
Zondag 24 januari   AnnaBon, Wocomviering, voorganger H. Hartog (was reeds gepland)
 Gerardus, WoComviering, voorganger Constance de Ronde (vervanging)

Dank aan Peter Commandeur en Constance de Ronde om op deze korte termijn te willen invallen!

Ook de doordeweekse Eucharistievieringen, woensdagochtend in de AnnaBon en vrijdagochtend in de Gerardus, vervallen. In plaats daarvan zullen gebedsdiensten gehouden worden, waarbij de zusters SSpS zullen voorgaan.

De Eucharistieviering in de Binnenwaai op IJburg, a.s. zaterdag 16 januari, is in afstemming met betrokkenen afgelast.  Bezoekers zijn geïnformeerd over de afgelasting.

Laten wij ook voor elkaar bidden dat wij gezond mogen blijven!

Met hartelijke groet, namens het locatiebestuur, Paul Proost

Donderdagavondvieringen in de Anna/Bonifatius kerk

In verband met de opnieuw verwachte verlenging van de Lock Down vanwege het Corona virus, hebben wij helaas moeten besluiten om in januari de vieringen en gesprekken op de donderdagavonden tot nadere aankondiging op te schorten. Wij willen geen enkel risico nemen voor u en voor onszelf. Dank voor de aandacht, namens de donderdagavond Gebeds- en bezinningsgroep. Joop Goes

Graag aanmelden

We zitten in bijzondere tijd met beperkingen. Aanmelden voor de zondagse vieringen blijf nodig. Voor zondagse vieringen meldt u zich vooraf aan bij het secretariaat van de ABG parochie. Via e-mail: abgparochie@gmail.com (maandag t/m vrijdag en niet op zaterdag) of telefonisch vrijdag ochtend van 10.30-11.30 uur, tel. 020-6650070.

Voor de doordeweekse vieringen, Woensdagochtend 09.00 uur in de AnnaBon en vrijdagochtend 09.00 uur in de Gerardus, hoeft u zich niet aan te melden.

Er geldt een dringend advies dan aanwezigen een mondkapje dragen (volgens de richtlijnen van de overheid) dat bij voorkeur alleen tijdens het ontvangen van de H. Communie wordt afgedaan.

Bestemming collecte 17 januari 2021 Gerardus Majella

Voor de pastorale zorg in onze gemeenschap.

INTENTIES

Onze zieken:

Montse van den Emster ABG * Irish Khan AB * Hermien Fosch AB * Hilda Coutinho-Post AB * Alma Gunsing AB * Daisy Etnel AB * Nanda Graanoogst AB*

Julia Maria Biegman G * Norma Burgzorg G * Jennifer Harrefelt G * Ynskje Tirro G * Loes Limon G * Norma Garden G * Tiny Klerks G * Patricia Dongor G * dhr. Zeegelaar G * mevr. Bunck G * Silvana Dongor G * Jun Tidula G * Leo Mangelmans G * Zora G * Guillermo van Geene G * Eduard Mangal G * de Heer Silva G * mev. Huls-Akker G * en voor degenen die hen verzorgen.

Onze overledenen

Richard Modide Gale * Eugene Rudolf Fonseca *

Zondag 17 januari  AnnaBon

Pastor Leo Nederstigt * Martin Stevens * Nicholo Edy Sugiarto * en voor al onze dierbare overledenen

Zondag 17 januari Gerardus Majella

Henderik Bruinsma en Helena Johanna Bruinsma-de Ridder * Mariano Castillo * Gaudencio Balio * Arcadia Balio * Wilhelmina Maria Kramer-van Woerkom * Pastor Leo Nederstigt * Johannes Cornelis Kiebert * Marcia Abdelgawad-Hasselbaink * Roland Hasselbaink * Luciën Doest * Georgine Doest-Elshot * Martin Doest * en voor al onze dierbare overledenen.

In geval van nood kunt u bellen met de parochietelefoon: 0648954567

Kopij voor de kleine Samenspraak graag uiterlijk inleveren vóór woensdag 10.00 uur!

Wilt u deze nieuwsbrief graag digitaal ontvangen, meld u zich dan aan via mail of telefoon.

Gerardus Majellakerk: Lombokstraat 2, 1094 AL Amsterdam. Tel. 020-6650070 (secretariaat).

Anna-Bonifatiuskerk, Tweede Oosterparkstraat 246, 1092 BV Amsterdam.

Mailadres: abgparochie@gmail.com / Website: www.abgparochie.nl

Rek.nr. NL 23 INGB 0003872331