Nieuwsbrief zondag 19 september 2021

De Kleine Samenspraak

Deze zondagsbrief is een wekelijkse uitgave van de ABG-parochie in Amsterdam-Oost

19 september 2021      25ste Zondag door het jaar

Zondag19 sept10.30 uurEucharistieviering, AnnaBon, P. Yan Asa, SVD
Zondag19 sept10.30 uurWoord en Communieviering, Gerardus, K. Bouwman
Zondag26 sept10.30 uurEucharistieviering, Gerardus, P. Marianus, SVD
Zondag26 sept10.30 uurWoord en Communieviering, AnnaBon, Peter Commandeur

Inspiratie dag Kerk in Nood

Bent u toe aan inspiratie en bezinning? Kom dan op zondag 19 september naar de Maaspoort in ’s-Hertogenbosch. Maak na de Heilige Mis kennis met pr. Gideon Obasogie uit Noord-Nigeria, waar Christenen lijden onder de terreur van Boko Haram en Fulani herders. Daarna volgt een korte bezinning door bisschop De Korte. Beleef de Nederlandse première van Ruth – De Familiemusical, naar het gelijknamige Bijbelverhaal. Ervaar de kracht van het geloof in die ene God en de trouw van de jonge vrouw Ruth!

10.00 uur  Welkom in de Maaspoort in ‘s-Hertogenbosch

10.30 uur  Heilige Mis met Mgr. Hurkmans

11:45 uur  Lunch (voor eigen rekening), inc. koffie en thee

12.30 uur  Interview Pr. Obasogie uit Nigeria over christelijke hoop

13.30 uur  Mgr. De Korte over vervolging, martelaarschap en vergeving.

14.30 uur  Ruth – De Familiemusical

17.30 uur  Einde programma

Kosten voor deelname aan het programma bedragen € 19,95 (de reguliere prijs voor de musical). Dit is inclusief een kop koffie of thee bij de lunch. De hele dag is er kinderopvang (tot 6 jaar) en tot de musical een kinderprogramma (6-12).

Oecumenische viering in de Binnenwaai en wandeling

Oecumenische viering in de Binnenwaai, wandelen met een ruime blik – een inclusieve (stilte)-wandeling door IJburg vanuit De Binnenwaai, Ed Pelsterpark 2. Zondag 26 september om 11.00 uur.

Het is Vredesweek. We staan stil bij het thema “grenzen tussen mensen”, het tegengestelde van wat we in een inclusieve samenleving beogen: iedereen hoort erbij! We staan hierbij stil, maar lopen we ook gezamenlijk vanuit de Binnenwaai door IJburg met het oog op verschillende ruimtes en onzichtbare grenzen die IJburg kunnen verdelen. We zoeken het gesprek, maar ook de rust. Hoe kan IJburg stap voor stap een stad van vrede worden? Laat je inspireren.

Uschi Janssen, Marjolein Hekman, Zuster Mauricia, Arni Hubbeling, Beatrix van Dam

Jaarplanner Jong Bisdom Haarlem (Tieners 12-18 jaar)

21 September-23 novemberAlpha Youth, Hot Chocolate (online)
22-24 oktoberTienerkamp reünie – Heiloo
20-21 novemberNationale jongerencollecte
12 decemberTienerdag Tees get Together – Nieuwe Niedorp *
18 decemberKerstdiner
23-26 februariTienerkamp BreakThrough – Heiloo
2 maart-14 aprilBuddyproject – Vastentijd
10 aprilTienerdag Teens get Together *
10 mei – 12 juliAlpha Youth Smoothies & Sunshine (online)
  • * Is onder voorbehoud
  • Blijf up to date en meld je aan via www.jongekerk.nl
  • Volg ons op insta en fb – jongebisdomha
  • App ons via 0623436049

Bestemming collecte 19 september 2021 Gerardus Majella

Voor de pastorale zorg in onze gemeenschap.

INTENTIES

Onze zieken

Montse van den Emster ABG *  Irish Khan AB * Hermien Fosch AB * Hilda Coutinho-Post AB * Daisy Etnel AB * Alma Gunsing AB *

Een zieke zus en schoonzus G* Prakash (om genezing) G * Julia Maria Biegman G * Norma Burgzorg G * Jennifer Harrefelt G * Ynskje Tirro G * Loes Limon G * Norma Garden G * Tiny Klerks G * Patricia Dongor G * dhr. Zeegelaar G * mevr. Bunck G * Silvana Dongor G * Jun Tidula G * Leo Mangelmans G * Zora G * Eduard Mangal G * dhr. Silva G * mev. Huls-Akker G * en voor degenen die hen verzorgen.

Onze overledenen

Matthijs van Westing (de zoon van Joost van Westing) * Soerono Atmopawiro *

Zondag 19 september AnnaBon

Pastor Leo Nederstigt * Ria Panday * Dick van Schaik * en voor al onze dierbare overledenen.

Zondag 19 september Gerardus Majella

Henderik Bruinsma en Helena Johanna Bruinsma-de Ridder * Mariano Castillo * Cresencia Castillo * Gaudencio Balio * Arcadia Balio * Pastor Leo Nederstigt * Antoninette Kiebert-de Jong * en voor al onze dierbare overledenen.

In geval van nood kunt u bellen met de parochietelefoon: 0648954567

Kopij voor de kleine Samenspraak graag uiterlijk inleveren vóór woensdag 10.00 uur!

Wilt u deze nieuwsbrief graag digitaal ontvangen, meld u zich dan aan via mail of telefoon.

Gerardus Majellakerk: Lombokstraat 2, 1094 AL Amsterdam. Tel. 020-6650070 (secretariaat).

Anna-Bonifatiuskerk, Tweede Oosterparkstraat 246, 1092 BV Amsterdam.

Mailadres: abgparochie@gmail.com / Website: www.abgparochie.nl

Rek.nr. NL 23 INGB 0003872331